22 Nov, 2017 | 3 Rabiul Awal, 1439 AH

asaww, hzrt kya ek banda apne bachche ka do martaba aqiqa kar sakta hai, ek jahan wo muqeem hai, aur doosri martaba apne watan e asli main jahan sare rishte dar hain, kuch dost khana khilane k liye kah rahe hain, aqeeqe ka khana hi hojayega aur sawab milega aur fir rishtedaron k liye sila rahmi ki garaz se watan e asli main ek bar aur khana khila den, rahnumai farmayen. jazakum Allah khair

السلام علیکم!

حضرت! کیا  ایک بندہ  اپنے بچے کے دو عقیقے کرسکتا ہے، ایک جہاں  وہ مقیم ہے، اور دوسری مرتبہ اپنے وطن اصلی میں، جہاں سارے رشتہ  دار رہتے ہیں ؟ کچھ دوست کھانے کےلیے کہہ رہے ۔ عقیقہ کا کھانا ہی ہوجائےگااور ثواب بھی مل جائے گااور رشتہ داروں سے صلہ رحمی کی غرض سے وطن اصلی میں ایک مرتبہ  اور کھاناکھلادیں۔ رہنمائی فرمائیں۔ جزاک اللہ۔

الجواب حامدا ومصلیا

اسلامم میں عقیقہ کا طریقہ یہ ہے کہ اگر لڑکا ہو تو دو بکریاں، یا  دو بھیڑ، اور لڑکی ہو تو ایک بکری، یا ایک بھیڑ ذبح کیاجائے، یا قربانی کی گائے میں لڑکے کے لیے دوحصے اور لڑکی کے لیے ایک حصہ  رکھ لیے جائیں اور سر کے بال منڈوادےاور بالوں کے برابر چاندی یا سونا( یا ان کی قیمت) خیرات کردی جائے اور اگر دل چاہے تو بچہ کے سر پر زعفران لگادی جائے۔

باقی ایک بچہ کے دو عقیقے  ہوسکتے ہیں یا نہیں؟ اس بارے میں کہیں جزئیہ  تو نظر سے نہیں گذرا، لیکن قواعد کے لحاظ یہ زیادتی غیر مشروع معلوم ہوتی ہے۔(ماخذہ امداد الفتاوی :3/622، سوال نمبر619، عقیقہ بزائد از منقول)۔

البتہ  آپ ایسا کرسکتے ہیں کہ عقیقہ وہاں کردیں جہاں بچہ موجود ہے۔ اور دوسری جگہ دعوت کا انتظام کردیں اور  اس کو عقیقہ  نہ کہیں ۔

سنن الترمذي ت شاكر (4 / 101):

حدثنا علي بن حجر قال: أخبرنا علي بن مسهر، عن إسماعيل بن مسلم، عن الحسن، عن سمرة قال: قال رسول الله صلى الله عليه وسلم: «الغلام مرتهن بعقيقته يذبح عنه يوم السابع، ويسمى، ويحلق رأسه» حدثنا الحسن بن علي الخلال قال: حدثنا يزيد بن هارون قال: أخبرنا سعيد بن أبي عروبة، عن قتادة، عن الحسن، عن سمرة بن جندب، عن النبي صلى الله عليه وسلم نحوه.: هذا حديث حسن صحيح والعمل على هذا عند أهل العلم يستحبون أن يذبح عن الغلام العقيقة يوم السابع، فإن لم يتهيأ يوم السابع فيوم الرابع عشر، فإن لم يتهيأ عق عنه يوم حاد وعشرين، وقالوا: لا يجزئ في العقيقة من الشاة إلا ما يجزئ في الأضحية

فیض القدیر6/337)

وهى (ای العقیقة) مستحبة.

حاشية ابن عابدين - (6 / 336)

وهي شاة تصلح للأضحية تذبح للذكر والأنثى سواء فرق لحمها نيئا أو طبخه بحموضة أو بدونها

الاستذكار - (5 / 321)

وقد أجمع العلماء أنه لا يجوز في العقيقة إلا ما يجوز في الضحايا من الأزواج الثمانية إلا من شذ ممن لا يعد خلافا  1041 - مالك أنه بلغه أنه عق عن حسن وحسين ابني علي بن أبي طالب  وهذا قد تقدم متصلا مسندا في هذا الباب قال مالك من عق عن ولده فإنما هي بمنزلة النسك والضحايا لا يجوز فيها عوراء ولا عجفاء ولا مكسورة ولا مريضة ولا يباع من لحمها شيء ولا جلدها ويكسر عظامها ويأكل أهلها من لحمها ويتصدقون منها ولا يمس الصبي بشيء من دمها  قال أبو عمر على هذا جمهور الفقهاء أنه يجتنب في العقيقة من العيوب ما يجتنب في الأضحية ويؤكل منها ويتصدق ويهدى إلى الجيران وهو قول الشافعي  قال الشافعي العقيقة سنة واجبة ويتقى فيها من العيوب ما يتقى في الضحايا ولا يباع لحمها ولا إهابها وتكسر عظامها ويأكل أهلها منها ويتصدقون ولا يمس الصبي بشيء من دمها ونحو هذا كله قال أحمد وأبو ثور وجماعة العلماء

اعلاء السنن –17/117)

وفیه دلیل لقول الجمهور:لایجزئ فی العقیقة الا ما یجزئ فی الاضحیة،فلایجزئ فیه ما دون الجزعة من الضأن و دون الثنیة من المعز ولا یجزئ فیه الا السلیم من العیوب،لأنه ﷺ سماه نسکا، فلا یجزئ فیه الا ما یجزئ فی النسک،وبهذا ظهر بطلان قول ابن حزم :و یجزئ المعیب سواء کان مما یجوز فی الاضاحی، او لایجوز فیها و السالم افضل الخ .

 واللہ اعلم بالصواب

احقرمحمد ابوبکر صدیق  غفراللہ لہ

دارالافتاء ،معہد الفقیر الاسلامی، جھنگ

۱۱؍شعبان؍۱۴۳۷ھ

۱۹؍مئی ؍۲۰۱۶ء