22 Oct, 2017 | 1 Safar, 1439 AH

Mjhai hawa kai kharij hnai ka bht masla hai or 4,5 mahinon sai hai. ab to namaz bhi parhna mushkil ho gya hai.ilaaj bhi krwa raha hn. 2 din pehlai fajr kai purai waqt main hawa nikalti rahi. purai fajr kai waqt main hr 5 ya 6 minute baad hawa lazmi kharij hui. main wazu jaldi jaldi nahi kr skta. agar taiz taiz bhi krn to 3 sai 4 minute to kam az kam lag jatai hain mjhai wazu krnai main. is sai jaldi wazu nahi kr skta. us 5 ya 6 minute kai waqfai main main wazu kr kai 2 farz nahi parh skta tha. sara fajr ka waqt guzr gya. akhri 8 minute main wazu kia or phr hawa ko roka nahi blkai main nai khud hi koshish kr kai hawa kharij kr di or isi halat main 2 farz parh diay. to yun puri namaz ka durania hawa kai kharij hnai main guzr gya. To main nai puchna ye hai kai kya main maazuri kai hukam main aa gya ya nahi? mjhai hr namaz main bht mushakkat hti hai or jamaat kai sath to kafi arsai sai nahi parh paa raha.

خلاصہ سوال :

مجھے ہوا کے خارج  ہونے کا بہت مسئلہ ہے، اور 4/5 مہینوں سے ہے۔ اب تو نماز پڑھنا بہت مشکل ہو گیا ہے علاج بھی کروا رہاہوں۔ اور مجھے اتنا بھی وقت نہیں ملتا کہ میں وضو کرکے نماز پڑھ سکوں، پوری پوری نماز کا دورانیہ   اسی طرح گذر جاتا ہے۔ تو کیا میں معذور کے حکم شامل ہوں یا نہیں؟

الجواب حامدا ومصلیا

درج  بالا تفصیل کے مطابق  جب   آپ کوایک  نماز  کے پورے  وقت  میں ہوا ( ریح) کے  نکلنے  کے بعد  اتنا وقفہ بھی نہیں ملتا کہ جس میں آپ وضو کرکے صرف فرض نماز پڑھ سکیں ،تو ایسی صورت میں  آپ  شرعاً معذور  ہیں ۔ اس صورت میں آپ کے لیے حکم یہ ہے کہ  آپ ایک نماز کے وقت کے لئے وضو کریں اور اس وضو سےاس نماز کے وقت  کے اندر جتنی نمازیں چاہیں فرض ، واجب، سنت، نفل، قضاءاور ادا سب پڑھ سکتے ہیں ،وقت ختم ہونے تک ریح کے نکلنے  سے وضو نہیں ٹوٹے گا ، البتہ جب نماز کا وقت ختم ہوجائے تو وضو ٹوٹ جائے گا اور اگلی نماز کے وقت کے لئے دوبارہ وضو کرنا پڑے گا ۔

الدر المختار - (ج 1 / ص 305)

( وصاحب عذر من به سلس ) بول لا يمكنه إمساكه ( أو استطلاق بطن أو انفلات ريح أو استحاضة ) أو بعينه رمد أو عمش أو غرب وكذا كل ما يخرج بوجع ولو من أذن وثدي وسرة ( إن استوعب عذره تمام وقت صلاة مفروضة ) بأن لا يجد في جميع وقتها زمنا يتوضأ ويصلي فيه خاليا عن الحدث ( ولو حكما ) لأن الانقطاع اليسير ملحق بالعدم ( وهذا شرط) العذر ( في حق الابتداء وفي ) حق ( البقاء كفي وجوده في جزء من الوقت ) ولو مرة ( وفي ) حق الزوال يشترط ( استيعاب الانقطاع ) تمام الوقت ( حقيقة ) لأنه الانقطاع الكامل ( وحكمه الوضوء ) لا غسل ثوبه ( لكل فرض ) اللام للوقت كما في لدلوك الشمس  ( الإسراء 18 ) ( ثم يصلي ) به ( فيه فرضا ونفلا ) فدخل الواجب بالأولى ( فإذا خرج الوقت بطل ) أي ظهر حدثه السابق حتى لو توضأ على الانقطاع ودام إلى خروجه لم يبطل بالخروج ما لم يطرأ حدث آخر أو يسيل كمسألة مسح خفه  وأفاد أنه لو توضأ بعد الطلوع ولو لعيد أو ضحى لم يبطل إلا بخروج وقت الظهر  ( وإن سال على ثوبه ) فوق الدرهم ( جاز له أن لا يغسله إن كان لو غسله تنجس قبل الفراغ منها ) أي الصلاة ( وإلا ) يتنجس قبل فراغه ( فلا ) يجوز ترك غسله هو المختار للفتوى            

بدائع الصنائع - (ج 1 / ص 129)

وإنما تبقى طهارة صاحب العذر في الوقت إذا لم يحدث حدثا آخر أما إذا أحدث حدثا آخر ، فلا تبقى ، لأن الضرورة في الدم السائل لا في غيره فكان هو في غيره كالصحيح قبل الوضوء ، وكذلك إذا توضأ للحدث أو لا ، ثم سال الدم فعليه الوضوء ، لأن ذلك الوضوء لم يقع لعدم العذر فكان عدما في حقه .وكذا إذا سال الدم من أحد منخريه فتوضأ ، ثم سال من المنخر الآخر فعليه الوضوء ، لأن هذا حدث جديد لم يكن موجودا وقت الطهارة فلم تقع الطهارة له فكان هو ، والبول ، والغائط سواء فأما إذا سال منهما جميعا فتوضأ ، ثم انقطع أحدهما فهو على وضوء ما بقي الوقت لأن طهارته حصلت لهما جميعا .والطهارة متى وقعت لعذر لا يضرها السيلان ما بقي الوقت فبقي هو صاحب عذر بالمنخر الآخر ، وعلى هذا حكم صاحب القروح إذا كان البعض سائلا ثم سال الآخر ، أو كان الكل سائلا فانقطع السيلان عن البعض.

       واللہ اعلم بالصواب

      احقرمحمد ابوبکر صدیق  غفراللہ لہ

  دارالافتاء ، معہد الفقیر الاسلامی، جھنگ

۱۶؍ذیقعدہ؍۱۴۳۸ھ

                     ۹؍اگست؍۲۰۱۷ء