17 Nov, 2017 | 27 Safar, 1439 AH

Agar kisi ka bacha 1.5yr ka ho to kya zaroori hy ky bachy ki walda doodh pilany ky ly roza choor dy jab ky is umar mai bacha walda ky doodh ky ilawa bhi gizza istimal karta hy???....aur aesa kayal karna k Allah pak ny rukhsat dy rakhi hy doodh pilany wali ma ko lehaza is rukhsat p amal karna zaroori hy...kya yh khayal theek hy??

اگرکسی کا بچہ ڈیڑھ سال کا ہوتو کیا ضروری ہے کہ بچے کی والدہ دودھ پلانے کے لیے روزہ چھوڑ دے جبکہ اس عمر میں بچہ والدہ کے دودھ کے علاوہ بھی غذا استعمال کرتاہے؟ اور ایسا خیال کرنا کہ اللہ پاک نے رخصت دے رکھی ہے دودھ پلانے والی ماں کو، لہذا اس رخصت پر عمل کرنا ضروری ہے۔ کیا یہ خیال ٹھیک ہے۔

الجواب حامدا  ومصلیا

دودھ پلانے والی عورت کے لیےبچے کودودھ پلانے کی وجہ سے روزہ  نہ رکھنے  کا حکم اس وقت ہےکہ جب اس کوروزہ رکھنی کی وجہ سےاپنے آپ کو ، یا اس کے دودھ پیتے بچے کو نقصان  پہنچنے کا خطرہ ہو۔ اور دودھ  پلانے کا متبادل انتظام نہ ہو۔ اگر دودھ پلانے کا متبادل انتظام موجود ہوتو اس صورت میں روزہ رکھنا لازم ہوتا ہے۔

لذا صورت مسؤلہ میں اگر دودھ کا متبادل انتظام موجود ہے، یعنی بچہ دودھ کے علاوہ دوسری  غذا پر بھی گذارہ کرلیتا ہے، یا ماں کے دودھ   کےعلاوہ  بچہ باہر کا دودھ پی لیتا ہے، تو اس صورت میں روزہ رکھنا لازم  ہے۔ اور اگر متبادل انتظام نہیں ہے تو اس صورت میں  عورت روزہ نہ رکھے ، بلکہ بعد میں قضاء کرے۔

باقی یہ خیال کہ ‘‘دودھ پلانی والی عورت کو ہر حال میں روزہ چھوڑنا ضروری ہے’’ غلط ہے۔ بلکہ اس میں وہی تفصیل ہے جو اوپر  ذکر کی گئی۔ اور  ڈیڑھ سال کا بچہ عام طور پر دوسری غذا کھا لیتاہے، لیکن کچھ بچے ایسے بھی ہوتے  ہیں جو  اس عمر میں بھی صرف  ماں کا دودھ پیتے ہیں۔ لہذاعورت کو دودھ پلانے کی وجہ روزہ  رکھنے ، اور  نہ کامدار اوپر والی تفصیل پر ہے،  بچے کی  عمر پر نہیں ہے۔

فی الدر المختار - (2 / 421)

فصل في العوارض المبيحة لعدم الصوم  وقد ذكر المصنف منها خمسة وبقي الإكراه وخوف هلاك أو نقصان عقل ولو بعطش أو جوع شديد ولسعة حية ( لمسافر ) سفرا شرعياولو بمعصية ( أو حامل أو مرضع ) أما كانت أو ظئرا على الظاهر ( خافت بغلبة الظن على نفسها أو ولدها ) وقيده البهنسي تبعا لابن الكمال بما إذا تعينت للإرضاع.

حاشية ابن عابدين - (2 / 422)

 قوله ( أو حامل ) هي المرأة التي في بطنها حمل بفتح الحاء أي ولد والحاملة التي على ظهرها أو رأسها حمل بكسر الحاء .نهر.  قوله ( أو مرضع ) هي التي شأنها الإرضاع وإن لم تباشره والمرضعة هي التي في حال الإرضاع ملقمة ثديها الصبي.  نهر عن الكشاف . قوله ( أما إذا كانت أو ظئرا ) أما الظئر فلأن الإرضاع واجب عليها بالعقد وأما الأم فلوجوبه ديانة مطلقا وقضاء إذا كان الأب معسرا أو كان الولد لا يرضع من غيرها وبهذا اندفع ما في الذخيرة من أن المراد بالمرضع الظئر لا الأم فإن الأب يستأجر غيرها  بحر ونحوه في الفتح

 وقد رد الزيلعي أيضا ما في الذخيرة بقول القدوري وغيره إذا خافتا على نفسهما أو ولدهما إذ لا ولد للمستأجرة وما قيل إنه ولدها من الرضاع رده في النهر بأنه يتم أن لو أرضعته والحكم أعم من ذلك فإنها بمجرد العقد لو خافت عليه جاز لها الفطر اه . وأفاد أبو السعود أنه يحل لها الإفطار ولو كان العقد في رمضان كما في البرجندي خلافا لما في صدر الشريعة ممن تقييد حله بما إذا صدر العقد قبل رمضان اه . قوله ( على الظاهر ) أي ظاهر الرواية ط

 قوله ( بغلبة الظن ) يأتي بيانه قريبا . قوله ( أو ولدها ) المتبادر منه كما عرفته أن المراد بالمرضع الأم أنه ولدها حقيقة والإرضاع واجب عليها ديانة كما في الفتح أي عند عدم تعينها وإلا وجب قضاء أيضا كما مر وعليه فيكون شموله للظئر بطريق الإلحاق لوجوبه عليها بالعقد . قوله ( وقيده البهنسي الخ ) هذا مبني على ما مر عن الذخيرة لأن حاصله أن المراد بالمرضع الظئر لوجوبه عليها ومثلها الأم إذا تعينت بأن لم يأخذ ثدي غيرها أو كان الأب معسرا لأنه حينئذ واجب عليها وقد علمت أن ظاهر الرواية خلافه وأنه يجب عليها ديانة وإن لم تتعين.

واللہ اعلم بالصواب

احقرمحمد ابوبکر صدیق  غفراللہ لہ

دارالافتاء، معہد الفقیر الاسلامی، جھنگ

۲۴؍شعبان؍۱۴۳۷ھ

۱؍جون ؍۲۰۱۶ء